Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

måndag 14 juni 2010

Vet Du Vad Kitesurfing Är? Hur En Hemmagjord Robot Ser Ut Då?

Nej, det visste inte jag heller innan jag besökte den spännande sidan CalleSag. Men än en gång blev det klart för mig hur många tekniska, kreativa användare det finns där ute i cyberrymden. Här är utdrag av Calles beskrivningar av två av de projekt som beskrivs utförligare på hemsidan:

2008 började jag bygga en robot som kan gå. Det var ett projektarbete i gymnasiet. Sen dess har jag slutat gymnasiet Men fortsatt jobba på projektet. Det har skett framsteg nästan hela tiden och under 2009 blev hårdvaran klar. Karossen är gjord av komposit glassfiber. Roboten styrs av ett datorprogram som jag programmerat i C++ ...

Under 2010 så var mina studier relativt lätta så jag ville ha nåt att fixa med. Eftersom jag håller på med kitesurfing vill jag gärna ha ett tillförlitligt sätt att veta om det blåser på de lokala stränderna. Så jag började min färd mot att bygga en soldriven autonom vindmätare, vars slutliga mål skulle var att rapportera om vindhastighet och vindriktning och visa det på internet ...


Dessutom finns en YouTube-film när Calle Kitesurfar. Jag lär mig verkligen något nytt för varje ny hemsida jag länkar till. Är övertygad om att det blir roliga och lärorika besök även för dig.

Inga kommentarer: