Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

fredag 11 juni 2010

Pennans Vandring - Ett Kreativt Äventyr!

Välkommen! Nej, du har inte hamnat på fel sida, det här är från och med idag det nya utseendet för Pennans Vandring, en av Sveriges mest populära konst - och kulturbloggar (igår såg jag till min glädje att den hade klättrat upp till plats 38 i Konst/Kultur-genren på Blogrankers).

Döm om min förvåning när jag idag satte mig vid datorn och skulle skriva vidare på andra lektionen i kursen Teckna och Måla Fantasy och såg att det äntligen blivit möjligt att designa den valda template jag använt mig av. Med andra ord: Äntligen kunde min blogg börja få ett mer originellt, vackrare och mer funktionellt utseende.

I samband med att jag började förändra designen i en riktning som bättre speglar bloggens innehåll och syfte, insåg jag också att det syftet bör framgå redan i bloggens titel. Jag har bestämt mig för titeln "Pennans Vandring - Ett Kreativt Äventyr", eftersom den här bloggen handlar om att utforska min - och förhoppningsvis även din - kreativa sida. Jag vill också att namnet ska antyda att bloggen kan vara en slags interaktiv upptäcktsfärd där du som läsare blir delaktig.

Syftet med kurserna jag skriver är att dela med mig av den glädje tecknandet och måleriet skänker mig, men framför allt att locka också dig som läsare att ge dig ut i de spännande, ändlösa landskap som utforskas med penna och färger. Anledningen till att jag valde ordet kreativ, är att det är ett väldigt brett begrepp och det är mycket troligt att jag på sikt även kommer att beröra andra konstarter, som litteratur, poesi och film. Jag har redan varit inne och nosat på musik (som är ännu ett av mina stora intressen) och de digitala multikonstverk som dataspel kan utgöra.

Min - och din - kreativa äventurslust kommer att styra innehållet i den här bloggen. Jag vill betona att jag verkligen hoppas att du som läsare vill bli mer och mer delaktig. Jag skulle gärna publicera inte bara egna bilder. utan även dina. Teckningar du gör efter att ha följt mina kurser, dina digitala konstverk, till och med dikter, noveller, animerade filmer - möjligheterna är oändliga. Men då måste jag veta om att du som läsare har något du vill publicera. Våga kommentera, ta kontakt med mig. I nuläget har jag faktiskt möjlighet att svara på varje kommentar. Tyck till om styrkorna och svagheterna hos bloggen, vad du tycker om det nya utseendet och så vidare. Eller om du vill att jag ska länka till din blogg eller hemsida - säg bara till! Vi som är aktiva online måste hjälpa och stötta varandra att växa och utvecklas, det är min inställning.

Min förhoppning är att "Pennans Vandring" ska vara en kreativ upptäcktsfärd både för mig och dig som läsare, en blogg i skaparglädjens tecken, en fantasins oas i en ofta alltför rationell, alldaglig och inrutad vardag. Därför ser sidan numera ut som den gör och därför har den nu också undertiteln "Ett kreativt äventyr".

Följ med på den fortsatta färden mot horisonten och de outforskade länderna bortom den...

Tack för att du tar dig tid att läsa. Ta dig även tid att förverkliga dina drömmar. :-)

/M

2 kommentarer:

Marc sa...

Bra och lättläst. Fina, harmoniska färger.
Grattis till placeringen!
Marc

jmbcreative sa...

Tack. Ja, jag tycker att det blev stor skillnad :-)

/M