Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

lördag 5 juni 2010

Skriver Även Musik för Dawn

Alla som följt mina inlägg de senaste veckorna vet att jag håller på och tecknar concept art för RPG-projektet Dawn. Men jag är inte säker på att jag nämnt att jag även håller på och skriver musik för detta spel. Har för detta använt den mycket användarvänliga komponeringssidan Noteflight.

Problemet har varit att publicera WIP:ar av dessa melodiska fragment. Eftersom jag sparat ned de från sidan i .wav-format, har jag varit tvungen att konvertera de till MP3. Nu har jag till sist konverterat den första av filerna och skapat en MySpace-sida där det går att lyssna på idéerna (tyvärr med en liten "ljudlogotyp" som konverteringsprogrammet lägger till för att visa att filen är konverterad med en gratisversion - man kan inte få allt).

Hoppas snart ha konverterat och lagt upp alla tre låtideérna, men för den som redan nu vill höra ett smakprov på inledningen till Adventurer's heart, hittas det på http://www.myspace.com/mindbendermind/music/playlists

Inga kommentarer: