Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

lördag 19 juni 2010

(Ny länklista!) Gratis MMORPGs Jag Rekommenderar

Äntligen har jag hittat ett MMORPG som låter mig återvända till rollspelens ursprung. På svenska hette det Drakar och Demoner (jag minns en härlig grön-svart låda med omslagsillustration av Michael Whelan och nog var det något magiskt med dessa tärningar med 8, 10 och 20 sidor!). Den engelska titeln Dungeons and Dragons används nu när detta legendariska spel äntligen blivit en MMORPG-upplevelse av första klass.

Det som tilltalar mig mest  med spelet är till att börja med den multimediala kvaliten (grafik, musik och röster hos NPCs och berättaren - spelledaren - håller högsta klass). Dessutom är spelmomenten mycket mer varierade än andra MMORPPGs jag spelat. De sedvanliga monsterstriderna och karaktärsutveckling äger rum under olika quests som oftast handlar om att ge sig ner i någon dungeon eller besöka någon mystisk byggnad.

Men det nya med dessa story-baserade äventyr är att de ofta innehåller puzzle-aktiga moment av gammal hederlig Tomb Raider-karaktär. Igår kväll fick jag exempelvis vrida olika plattor för att leda flödet mellan fyra olika hörnstenar rätt, så att det magiska försvaret runt det viktiga pergamentet skulle försvinna - mums! Att spelet dessutom bygger på samma regelsystem som det vanliga rollspelet gör givetvis den nostalgiska aspekten av upplevelsen än mer framträdande. Om du tröttnat på grindbaserade MMORPGs och tycker om att lösa logiska problem, då måste du prova det här spelet!

Dungeons and Dragons Online är helt gratis att ladda ned och börja spela. Eftersom det är ett gratis-MMORPG som inte spelas i web-browsern, lägger jag till en ny länklista med "Gratis Nedladdningsbara MMORPGS Jag Rekommenderar. Tre andra spel som också inledningsvis kommer finnas på listan är Talisman Online, FLYFF (Fly For Fun) och Shaiya.

Mycket nöje!


Inga kommentarer: