Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

måndag 8 mars 2010

Ny Harpya-WIP och Äntligen Förstår Jag Syftet med "Gesture"-teckning!

Igår upptäckte jag till min stora glädje att Charles Bernard lagt upp ytterligare fem videos på sin sida för dem som köpt hans "Unlimited trek"-kurs (kostar 99$ och rekommenderas VARMT för alla som på allvar vill utveckla sin konstnärliga förmåga). De videos som tillkommit handlar om teckningens grunder, hur man tecknar form. Redan i de första av de fem nya filmerna, går han in på "gesture"- teckningens betydelse (för både levande motiv och föremål). Äntligen förstår jag till fullo varför den görs och att syftet med den är att teckna inte motivet, utan vad motivet GÖR. Vilket sedan är utgångspunkten för den fortsatta teckningen.

En sträng och krävande, men mycket kunnig och inspirerande lärare är Mr Bernard, vars "online art academy" har varit ovärderlig för mig. Som sagt, rekommenderas varmt - i synnerhet för dem som vill lära sig om teorin och filosofin bakom samtidigt som man lär sig teckna och måla.

Igår kväll fortsatte jag på mitt senaste projekt, "I harpyornas klor". Börjar nog snart känna mig nöjd med denna och att det är dags för efterjusteringar i Photoshop:

(Än så länge gjord helt i ArtRage3)

 
I Harpyornas Klor (WIP5)

Inga kommentarer: