Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

torsdag 18 mars 2010

Figurteckningskurs, Lektion 3 - Kroppens uppbyggnad 3

Dags för den tredje lektionen och äntligen är det dags att teckna hela figuren. Vi tillämpar övningarna från de första två lektionerna och bygger på med armar och ben. Om du inte gjort figurerna i lektion 1 och lektion 2, rekommenderar jag att du börjar med dessa.

Den här lektionen innehåller också ett lite mer avancerat avsnitt som kan betraktas som överkurs. Jag berör kort upplevelsen av flöden och underliggande strukturer och anknyter till det jag pratade om i det här inlägget. Läs gärna det om ni inte har gjort det. Kom gärna med synpunkter och föreslå andra termer och sätt att beskriva detta. Att försöka förklara med ord och bild något som snarast är en intuitiv känsla är inte det lättaste, så jag hoppas ni har överseende om det blir alltför komplicerat eller otydligt.

Men som sagt vänder sig sådana saker i första hand till mer erfarna tecknare, är du nybörjare är det fullt tillräckligt med att bara teckna figuren och ta del av "Grundtipsen".

Teckna på!

(Klicka för oriiginalstorlek)

Inga kommentarer: