Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

lördag 16 oktober 2010

Ur Skissboken - Studie av en Älva i Gips

För några veckor sedan skaffade jag ytterligare en gipsfigur att teckna av. Studier av enfärgade gipsskulpturer är traditionellt ett av de viktigaste inslagen inom olika konstskolor och mycket nyttigt att utföra med jämna mellanrum. Den här gången är motivet en liten älva och jag har valt att studera den som en linjeteckning. Här är början på en studie jag inledde tidigare idag: (ArtRage3, ink pen)

Gipsstudie - Digital skiss

Inga kommentarer: