Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

lördag 30 oktober 2010

Teckningsvideo 2 - 30 min speedpaint efter Mona Lisa, del 1 av 3

Har precis laddat upp ännu en teckningsvideo till YouTube. Den här gången är det en mästarstudie efter Mona Lisa. Jag erkänner att jag näst intill tog mig vatten över huvudet med denna, men efter 30 minuters målande påminde det i alla fall något om sin berömda föregångare.

Förhoppningsvis kan min beskrivning av måleriprocessen ändå vara lärorik för den som brottas med grundläggande strategier för att måla en färdig bild. Den var hur som helst väldigt rolig att måla och sammanställa.

Den enkla bakgrundsmusikentill mina videos komponerar jag själv på Noteflight.com, vilket gör hela skapandet av en instruktionsvideo till en multimedial process där kreativiteten verkligen kan få fritt spelrum.

Tyck till om mina videos. Vad är bra? Vad kan göras bättre? Har du någon särskild klassisk målning som du skulle vilja att jag gjorde en instruktionsvideo med?

Här del 1 av 3 av Mona Lisa-studien:

2 kommentarer:

Marc sa...

Amazing!
Vilken färg ska jag använda om jag vill göra detta IRL?
Marc

jmbcreative sa...

Kul att du blir målarsugen. Jag skulle rekommendera antingen akryl eller vattenlösliga oljefärger (om du orkar vänta på de långa torktiderna). :-)