Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

söndag 31 juli 2011

Vakande Moder vid Vagga (Tuschstudie Efter Morisot)

Har börjat (eller i själva verket fortsatt ;)) teckna studier efter mästare med en vanlig enkel svart tuschpenna på vitt papper. För tillfället är det en Pilot SignPen 0.7 som är favoriten. Idag kom jag dessutom på att alla dessa vattenlösliga tuschpennor jag samlat på mig givetvis går att späda ut med vatten för att överbrygga avståndet mellan teckning och målning. Kommer börja experimentera med detta och hoppas snart kunna posta något smakprov på denna teknik (förmodligen börjar jag med mästarstudier - kan aldrig få nog av dessa och upplever att jag lär mig något nytt för varje studie jag gör).

Dagens studie är tecknad efter Berthe Morisots stämningsfulla målning Vaggan (målad i olja 1872) och visar mamman som i originalet sitter vid en vagga hos sitt sovande barn.

Eventuellt kommar jag fortsätta att teckna på den.

Moder vid Vagga (efter Morisot), tusch 2011

Inga kommentarer: