Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

måndag 18 juli 2011

Konstnärlig Anatomi - Skelettet Framifrån, Pelvic Points

Jag har fått en ny idé till en kommande instruktionsvideo om konstnärlig anatomi. Här är ett första smakprov, där jag "klätt på" min streckgubbe till grundstomme en liten del av det mänskliga skelettet.

Inspirerad av Hales suveräna "Drawing lessons from the great masters", är tanken att gå igenom de viktigaste anatomiska landmärkena bit för bit. Här är första pusselbiten i den komplexa och oupphörligt fascinerande konstruktion som är människan:

Konstnärlig Anatomi (efter Albinus) Pelvic Points, digitalt 2011 
 

Inga kommentarer: