Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

lördag 30 juli 2011

Långtidsprojekt: Väggmålning!

Igår fick jag en idé och inledde ett långsiktigt projekt. Att improvisera fram en väggmålning i akryl på en av väggarna i garaget. Jag har ingen aning om vad det ska bli eller hur stor målningen kommer att bli.

Hittills har jag bara använt två färger, Cerulean Blue och Cadmium red. Målar direkt ur tuberna och späder emellanåt ut färgen med vatten. Här är en "före"-bild och en bild av hur långt jag hunnit.

Det är en härlig känsla att måla så stort och det ska bli spännande att se vad som kommer att växa fram. Har ingen som helst tidsgräns för hur länge jag ska hålla på. Det får ta den tid det tar... :)

Garageväggen före målning, 2011
Väggmålning WIP, 125 x 95 cm akryl 2011

2 kommentarer:

Marc sa...

Låter verkligen spännande!
Marc

jmbcreative sa...

Ja, fortsatte igår kväll när barnen hade lagt sig... :D