Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

fredag 7 januari 2011

Ett Mycket Bra Sätt att Öva Upp Sin Teckningsförmåga är att...

Idag började Let's Dance igen, ett program som min 6-åring älskar. Själv har jag hittat ett bra sätt att se programmet med familjen, men samtidigt teckna i skissboken. Ett mycket bra sätt att öva upp sin teckningsförmåga är att välja ut en av de personer som är med i ett TV-program och sedan  försöka teckna ett porträtt av denna utifrån de fåtal tillfällen personen visas. Roligt, lärorikt - men ack så svårt!

Här är några snabba tuschskisser från kvällens "Let's Dance":



2 kommentarer:

Marc sa...

Kul ide´. Själv fotograferar jag vidare. Överhuvud taget är bilder fantastiska. "En bild säger mer än tusen ord!".
Marc

jmbcreative sa...

Ja, jag hoppas snart få se fler av dina fina bilder :-)

/M