Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

tisdag 11 januari 2011

Hur Detaljerat Kan Du Teckna På en Touchmobil?

En av tjusningarna med att måla är att se hur bilden växer fram. Från ett töcknigt kaos, när stora penslar används, till att plötsligt börja föreställa något och bli alltmer detaljerat. Alltmer fullbordat.

Jag har upptäckt att det blir nästan samma upplevelse, även om verktygen (fingret) och målarduken (skärmen) är mindre lätthanterliga. Kanske är det därför jag tycker att det är så rolig att måla på mobiltelefonen. Här har jag börjat på ett ansikte. Har använt appen AnDrawing och penselstorlek från 100% ned till 3%.

Nästa steg blir att fortsätta med 2 och 1% för att sedan zooma in för de sista detaljerna:

AnDrawing_1294594098926


AnDrawing_1294664599244


AnDrawing_1294738452257

Inga kommentarer: