Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

torsdag 30 december 2010

Från Skissboken - Min Första Mobilskiss

Igår tog jag äntligen steget och bytte ut min gamla mobil mot en med touchscreen. Sedan dess har jag hunnit prova några olika ritprogram utvecklade för Androidsystemet och fastnat för Sketchbook Express.

Häpnadsväckande många finesser som finns i programmen till vanliga datorer återfinns faktiskt i denna lilla applikation (olika pennor och penslar, lager med olika opacitet, möjlighet att spara och exportera etc.)

Här är början på min första teckning på mobilen - tecknad med fingret på skärmen:

2 kommentarer:

Marc sa...

Detta verkar vara ett mycket spännande och nymodigt sätt att samla sina linjer!
Marc

jmbcreative sa...

Ja, det är både snabbt, enkelt och roligt. Kan förstås inte ersätt papper och penna, men är ett bra komplement. :-)