Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

söndag 5 december 2010

Färdig Digital Målning - Trappstegsstaden (Steg-för-steg!)

Den är färdig och inlämnad. Mitt första onlineutmaningsbidrag på länge är ett faktum.

Så här gick arbetsprocessen till:

Tuschskiss i skissboken, scannades
WIP1 - skissen öppnades i ArtRage3, började färglägga 
Utökade canvas i sidled, justeringar gjordes, detaljer lades till 
Efter ytterligare arbete, framför allt med penseldrag som sedan formades med hjälp av palettkniven, sparade jag bilden i Photoshopformat.

Efterjusteringar gjordes i Photoshop med hjälp av justeringslager. Jag upptäckte då ytterligare några detaljer att ändra, öppnade bilden (sparad i jpeg) i ArtRage och gjorde de allra sista justeringarna innan jag ansåg bilden helt färdig:

Step City, digital (dec 2010)

2 kommentarer:

Marc sa...

Läckert och spännande!
Marc

jmbcreative sa...

Roligt att du tycker det! :-)