Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

onsdag 25 april 2012

Speedpaint av Mona Lisa! (igen) WIP

Har redan gjort en speedpaint av Mona Lisa en gång, men av tre anledningar vill jag göra ett nytt försök att måla av denna tavla med stort T:
1. Jag målade under tidspress förra gången (tror hea studien fick ta max en timme. Resultatet den gången ser du här)
2. Jag använde "color picker" och hämtade färgen från originalet. Den här gången ville jag välja valörer och nyanser själv.
3. Jag har mycket större erfarenhet av att teckna/måla porträtt.

Ännu bara i inblockningsfasen, ser studien ut som följer.
En speedpaint av processen kan du se här

Mona Lisa (efter Da Vinci) WIP

Inga kommentarer: