Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

lördag 7 april 2012

Målar med Sketchclub på iPad!

Den senaste tiden har jag utforskat de olika konstapplikationerna till iPad. En favorit är Sketchclub som utöver ett lättanvänt konstprogram även är en aktiv community för mobilt måleri med tävlingar, utmaningar mm. Idag skaffade jag även iPadversionen av ArtRage - det program jag vanligtvis använder när jag målar digitalt med hjälp av ritplatta och laptop.

Följande bild målade jag för en tävling på Sketchclub där de 25 bäst placerade bilderna passande nog kan vinna just...en iPad! :D Använder en stylus med gummiudd för att få en så realistisk känsla som möjligt när jag tecknar och målar. Så här blev min senaste iMålning:

Seascape - iPad 2012



Inga kommentarer: