Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

måndag 31 oktober 2011

Måla Efter Siffror - Av mig och Barnen

Något av det bästa jag vet är att sitta och teckna tillsammans med mina barn. Idag ville de att jag skulle göra en "Måla-efter-siffror"-bild åt dem. En djungelbild med en giraff. Jag har ingen erfarenhet vare sig av att teckna djungler eller giraffer, men taget fritt ur minnet, klämde jag fram en bild att färglägga.

Men ytterligare två bilder gjordes och jag kan inte motstå att posta dem också, då de har en helt annan spontanitet och charm än min. Den första föreställer en clown och den andra givetvis Star Wars. Båda är tecknade av mina barn. Min uppgift är att...färglägga båda efter siffror naturligtvis! :D

Måla Efter Siffror - Giraff, Tusch 2011
Clown (Av mitt äldsta barn), blyerts 2011

Star Wars (Av mitt yngsta barn), tusch 2011

2 kommentarer:

Marc sa...

Tre fantastiska konstnärer med sina olika stilar :)
Marc

jmbcreative sa...

Ja, särskilt de två sista små konstnärerna är helt fantastiska :D
/M