Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

fredag 2 april 2010

Program för oss som sitter (för) mycket vid datorn!

Som ett resultat av allt tecknande, bloggande och tid vid datorn har kroppen börjat säga ifrån i form av kliande ögon och smärta i underarmen på höger sida. Har försökt lägga in välbehövliga pauser varje halvtimme genom att ställa äggklocka, men alltför ofta glömmer jag att ställa den.

Men - jag tror mig ha hittat en lösning: Ett enkelt, lätthanterligt program vid namn Workrave. Detta lilla gratisprogram säger till när det är dags att ta mikropauser (ca 30s) och vilopauser (ca 5-10 min). Går att ställa in precis hur långa arbetspass man vill ha, om tangentbordet ska låsas, daglig gräns etc. Hittade ingen fungerande officiell hemsida, men googla bara efter "workrave", så kommer du hitta sidor du kan ladda ned det ifrån. Kostar som sagt ingenting och rekommenderas varmt.

Inga kommentarer: