Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

torsdag 18 februari 2010

Under Utveckling - Slagets Vändning (WiP5)

Igår fick jag den mycket inspirerande "Fantasy Drawing Workshop" av John Howe med posten. Har redan fått lära mig ett helt nytt sätt att hålla blyertspennan när jag tecknar! (istället för vanliga "skrivgreppet" rekommenderar Howe att pennan hålls halvvägs upp, mellan pek- och långfingret - som en dirigentpinne) Är faktiskt mycket lättare att få små nyanser och större rörlighet över pappret med detta grepp. Har även börjat använda en 4B när jag tecknar.

Hoppas snart kunna posta det första av de 10 teckningsprojekten (har än så länge gjort nästan hela uppvärmningsprojektet, där ett ansikte tecknas). Suverän bok för en teckningstokig fantasyfantast. Den bild jag ska posta nu är emellertid WiP 5 av "Slagets vändning", en av de två onlineutmaningarna jag antagit.

Tror att det kanske är på väg att bli min bästa bild hittills (Än så länge målad i ArtRage3, med penn-, vattenfärg- och palettknivsverktygen). Kul att det i alla fall känns som att utvecklingen går framåt.




Inga kommentarer: