Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

lördag 29 september 2012

Pennans Vandring byter från Kreativt till Pedagogiskt!


Med anledning av mitt engagemang i den senaste tidens reaktioner mot läraryrkets oroväckande situation har jag som skriver bloggen bestämt mig för att byta underrubrik. Bloggen heter numera Pennans Vandring - Ett Pedagogiskt Äventyr. Det nya namnet öppnar upp för ett vidare pedagogiskt perspektiv där jag även kommer kunna lyfta fram och kommentera det som pågår och kommer att hända kring lärarkåren den kommande tiden.

Jag har lagt till ytterligare ett syfte till de två tidigare i beskrivningen av vad bloggen handlar om:

1. Att få uttrycka mina egna estetiska och pedagogiska behov. Än så länge har fokus legat på teckning och målning, men jag brinner även för musik, litteratur och andra estetiska uttrycksformer. Jag postar gärna andras bilder och texter, länkar gärna till andra liknande bloggar och vill försöka lära ut och hjälpa till med det jag kan och hela tiden lär mig. Kommentera gärna, ställ frågor, tyck till om innehållet och kom med kreativa problem som behöver lösas.

2. Att du som läsare ska inspireras, uppmanas, utmanas och helst av allt våga ta steget att ge dig ut på din egen kreativa upptäcktsfärd. Pennans vandring är tänkt som en erfarenhets-, resurs-, kurs-, länk- och idébank för alla som vill skapa, men tycker att vägen känns alltför ensam, oviss och hemsökt av alla dessa kritiska röster (framför allt dina egna, men kanske även andras).

3. Att upplysa om och reflektera kring lärarnas arbetssituation och hur jag och mina kollegor upplever de förändringar som ägt rum de senaste 50 åren

Jag tar mer än gärna emot gästbloggare som vill skriva om detta. Kontakta mig om så är fallet.

Inga kommentarer: