Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

fredag 27 juli 2012

Fantasylandskap och blivande Tävlingsbidrag WiP

15 oktober är deadline för att skicka in sina fem bästa bilder till den prestigefyllda tävlingen "Rising Star 2012". Tävlingen anordnas av ImagineFX och nytt för i år är att konstnärer i alla åldrar får delta (förra året var tävlingen bara öppen för de som var 25 eller yngre).

Jag kommer antagligen att ställa upp i kategorin "Environment" och har idag gjort en första undermålning för ett nytt improviserat fantasilandskap jag hoppas kunna skicka in som en av de fem bidragen. Har börjat etablera en tänkbar palett med stora penslar. Ytterligare grundmålning återstår innan jag gör en första grundlig genomgång av bilden med målarkniv. Första utkastet ser ut så här:

Fantasilandskap WiP



Inga kommentarer: