Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

fredag 16 mars 2012

Början på Porträtt av Rihanna: Block-In

Har börjat teckna ett porträtt efter foto av Rihanna (fotograf för mig okänd). Är inne i den första "Block-in"-fasen, där jag med stora penslar börjar markera den underliggande strukturen och antyda de olika ljusa och mörka områdena. I likhet med Bargue-studierna jag tecknar använder jag mig av en horisontell lodlinje (längs högra sidan på näsan upp till punkten där luggen delar sig) och en vågrät (längs undersidan på höger öga genom vänstra ögonvrån).

Det här är med andra ord "skelettet", den underliggande konstruktionen för det porträtt som komma skall. Den kortaste sidan är 1200 pixlar och jag har gått från 100% till 25% i storlek på de två svarta och vita pennor jag använder.

Trevlig helg :)

Rihanna - Förberedande Block-In (efter foto av N. N.)



Inga kommentarer: