Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

söndag 25 mars 2012

(Reviderad!) Ur Skissboken - Fantasiglass

Jag tycker att det är intressant att återvända till mina egna bilder. Särskilt om det har gått några år sedan jag gjorde dem. Alltid spännande att se hur många uppenbara brister jag ska upptäcka och hur min känsla för att teckna eller måla form, valörer, färger har utvecklats.


Idag återvände jag till och fortsatte på en glass tecknad ur fantasin. Ursprungligen en uppgift till lektionen om hur koniska former tecknas på Wetcanvas. En övning i realistisk skuggning med blyerts, efter tekniken lager på lager med streck i olika riktningar. Rekommenderades då att teckna med orden "Push the darks!" i bakhuvudet.

Tyckte att jag verkligen lyckades med det och minns att jag tyckte att den där glassen var verkligen realistisk och att jag särskilt hade lyckats få till strutens rutmönster.

Men idag, mer än två år senare ville jag teckna om och utveckla många delar av skissen. Efter att ha reviderat den något, ser skissen nu ut så här:

Skiss av fantasiglass, blyerts och digitalt

Som jämförelse såg den ursprungliga skissen ut så här:

Skiss av fantasiglass, jan 2010

Inga kommentarer: