Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

söndag 5 juni 2011

Livet på Landet

Åter hemma efter att ha varit med familjen på svärföräldrarnas landställe i Östergötland. Den vackra miljön och det rika djurlivet gav mig ständigt nya teckningsmotiv. Här är de skisser jag tecknade av direkt som jag såg det. Tyvärr har flera av blyertsskisserna smetats ut något. Överväger att bara använda tusch för snabbskissande i fortsättningen. Blyerts lämpar sig bättre för längre projekt.

Jag tog dessutom flera foton till referensarkivet. Eventuellt kommer jag publicera vissa av dessa som royaltyfria konstreferenser här på bloggen inom en snar framtid. Den som läser får se...

(som vanligt kan du klicka på bilderna för att se dem i större format)


Skisser från Östergötland, blyerts och tusch 2011

3 kommentarer:

Marc sa...

Välkommen tillbaka!
Härligt att få inspiration! Försökte tänka ut hur jag skulle teckna en mus. Det blev ett himla trassel med armar och ben. Inte lätt. Just nu fotograferar jag naturen. Det är fantastiskt med alla gröna underverk!
Marc

jmbcreative sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
jmbcreative sa...

Tackar, nej djur är inte det lättaste - särskilt om du vill teckna dem ur vissa perspektiv eller försöker ge dem mänskliga egenskaper.

Roligt att du fotograferar så mycket. Säg till om du vill att jag ska publicera några av dina bilder här.

Ja, naturen ger verkligen både energi och inspiration :)

/M