Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

söndag 24 april 2011

Gång på Gång Tycker Jag Mig ha...

Något av det svåraste - och samtidigt mest fascinerande - med att teckna porträtt är hur svårt det är att bortse från hur du föreställer dig motivet. Den bild du redan har av en person (särskilt om det är någon du sett många gånger) ska helst glömmas bort så du kan "teckna det du ser, inte det du tror att du ser". Gång på gång tycker jag mig ha uppnått en likhet, bara för att vid en jämförelse upptäcka att jag är långt ifrån en korekt avbildning.

Att teckna porträtt är verkligen både utmanande och emellanåt mycket frustrerande. Men alltid ändlöst fascinerande och tillsammans med kroki kanske det bästa sättet att öva upp sin skicklighet i att teckna.

WIP3 av Streep-porträttet från igår:

Meryl Streep WIP3, 2011 (digital)

Inga kommentarer: