Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

lördag 28 augusti 2010

Under Utveckling - Abstrakt Improvisation

Igår kväll såg jag en fascinerande dokumentär om Rolling Stones och hur de spelade in sin skiva "Exile on Main Street". Den fria, improviserade process som beskrevs väckte än en gång en längtan att måla abstrakt - helt fritt, att måla impulsivt och med hjärtat istället för hjärnan.

Har nu börjat på en första abstrakt bild och kommer att lägga den senaste WIPen som skrivbordsbakgrund under processen. Om du aldrig provat att teckna eller måla helt utan tankar på att det ska föreställa något, så kan jag verkligen rekommendera det. Du vet aldrig vad den färdiga bilden kommer att föreställa - och chansen är stor att du lär dig något om dig själv under skapandet av den.

Mitt första snabba utkast, gjort i ArtRage3, ser ut så här:

Abstrakt Improvisation - WIP, Augusti 2010

Inga kommentarer: