Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

lördag 25 augusti 2012

Troll-sprites till Ironbane (MMORPG i pre-alpha) WiP

De senaste månaderna har ett av de projekt jag arbetar kontinuerligt med varit en spritesheet till spelet Ironbane (besök gärna servern och provspela om du vill). En spritesheet innebär en sammanställning av de olika frames (stillbilder) som tillsammans resulterar i en animering.

Jag har blivit ombedd att göra en spritesheet för ett troll som kan röra sig i 8 riktningar. Efter dagens uppdatering återstår två riktningar innan jag kan börja finslipa varje frame med skuggor och detaljer. Här är utkasten för de sex första riktningarna:


Inga kommentarer: