Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

onsdag 7 december 2011

Har Fått en Porträttbeställning på DeviantArt!

Igår upptäckte jag till min förvåning och glädje att jag fått en förfrågan om att teckna ett porträtt åt en av medlemmarna på DeviantArt. Givetvis tackade jag ja, då det är ett suveränt övningstillfälle och då jag blev så smickrad av det positiva PM:et.

Eftersom det är en blivande present och jag länkar till bloggen från DA, kan jag inte posta några "in progress"-bilder, men jag kommer att posta blyertsteckningen så snart den är färdig. Kommer även göra en digital version där jag scannar och färglägger teckningen digitalt.

Dagens Mästarstudie

Med anledning av porträttbeställningen bytte jag idag fokus till figurteckning och började skissa av en målning av Robert Edvard Hughes. Här är några första streck för att börja etablera figurens form (mekanisk 0.7 2B):

Figurstudie (efter Hughes) v 0.1

Inga kommentarer: