Min YouTube-kanal JMB Creative Art:

Besök gärna vår systerblogg: JMB Creative Art (in English)

Besök Gärna Min YouTube-kanal JMB Creative Art:


Translate this blog from Swedish to...

Translate This Blog from Swedish to...

Den här bloggen handlar framför allt om:
Ont om tid? Mest lästa just nu:

Ont om Tid? Här är De 10 Mest Lästa Posterna Just Nu:

En av Sveriges 30 mest besökta privata utbildningsbloggar! (Bloggportalen, maj 2012).

En av Sveriges 1500 mest besökta privata bloggar alla kategorier!
(
Bloggportalen, maj 2012).

Ett stort TACK till alla som besöker och följer bloggen! :)

torsdag 21 januari 2010

Pennans Vandring

En ny blogg och äntligen tillåter jag mig att skriva på Svenska igen.

Den här bloggen ska handla om mitt nyligen återfunna intresse för konst och teckning. Innerst inne bär jag på en dröm om att en dag kunna försörja mig på min konst, eller i alla fall kunna ha ett konstnärligt yrke. Här kommer jag att skriva och posta bilder som berättar om min väg mot detta mål.

Mitt tecknande och målande tog fart på allvar i mars 2009 och sedan dess har min fascination inför pennans väg över papperet bara ökat. För tillfället är det figurteckning och målning som jag brinner mest för.

Jag studerar för tillfället figurteckning dagligen genom att teckna:


- Ur Bridgmans böcker
- Ur Hamms böcker
- Mästarstudier (Michelangelo, Rafael, Rubens, Frazetta, Lee m fl)
- Från fotoreferenser
- Utan referenser

Dessutom studerar jag Charles Bernard mycket lärorika "Online art academy"-kurser, för tillfället med fokus på design och komposition.

Hoppas att det blir en lång och utvecklande resa mot ett större konstnärskap. Välkommen ombord!

/Mindbender



Inga kommentarer: